32. Scratch - üzenetek és hangok

 

Üzenetek

 

Mikor használhatunk üzeneteket?

  • Többszereplős játékoknál a szereplők üzenetekkel kommunikálnak egymással.
  • Ha vége a játéknak, megjeleníthetünk egy Vége feliratot, egy Célba értél, vagy egy Ügyes voltál feliratot.

 

… kattintásakor – küldj üzenetet: ………………. nyilacska

 

Új üzenet létrehozása: nyilacskára kattintás, menüből kiválasztani az Új… lehetőséget, majd beírni az üzenet nevét.

 

…............... nyilacska üzenet érkezésekor

parancsok megadása, hogy mi történjen

 

 

tűnj el parancs: A játék kezdetén és a játék alatt nem szeretnénk látni ezt a szereplőt.

 

jelenj meg parancs: Láthatóvá válik az addig láthatatlan szereplő.

 

 

Hangok

 

A szereplőhöz tartozó hangok a Hangok fülön találhatók. Ez a szereplő létrehozásakor még üres, nem tud hangot adni.

 

Felvétel: Új hang felvétele mikrofonnal.

Betöltés: Scratch könyvtáraiból vagy a számítógépről való betöltés.

A hang ezután bekerül a szereplő hangjai közé.

 

 

 

1. feladat:

 

 

Megoldás:

Halacska feladata:

Halacska2 feladata:

Szöveg szereplő feladata:

 

 

 

2. feladat:

A hátterek közül válaszd ki az erdőt!

A szereplők közül válaszd ki a következőket:

    medve

    nyuszi

    bagoly

    béka

    pillangó

Az angol elnevezésüket írd át a magyar szereplő nevekre!

Helyezd el őket a háttéren! A béka a jobb alsó sarokban ül. A bagoly fent a fákon ül. A medve bal oldalt az út elején áll. A nyuszi félúton a kastélyhoz ül az úton. A pillangó a kastély fölött a levegőben repül.

Szereplők programozása:

Medve a játék indulásakor mindig erről a koordinátáról induljon. A nyilak hatására tud mozogni, közben ahogy mozgatjuk a pop hang szól 10 %-os hangerőn. Ha a medve az útról a bokrokhoz téved, megjelenik a fa tetején a bagoly. (Tehát a bagoly az animáció elején nem látszik, csak akkor jelenik meg, ha a medve a bokrokhoz téved.)

béka gondolata: Bárcsak tévedne erre egy légy!

pillangó az animáció alatt mindig váltogatja a két jelmezét 1 mp-enként! Jelmezek elnevezése: pillangó1, pillangó2.

nyuszihoz, ha odaér a medve, köszön neki: Szia medve!

 

Megoldás:

 

 

 

 

Illessz be már meglévő tartalmat vagy hozz létre újat.

A súgóért Kattints ide