36. Virtuális robotjármű és valós robotok
VEX VR felület használata
Blokkprogramozási környezet, amelyben egy robotjárművet programozhatunk.
A virtuális robotjármű felszerelése:
- előre, illetve lefelé néző távolságérzékelő
- színérzékelő
- fordulásérzékelő
- helymeghatározó
- bal és jobb oldali ütközésérzékelő szenzor
Emellett képes arra, hogy tollát letegye, illetve felemelje. Így a bejárt útvonalat is megrajzolhatjuk vele.
A robot rendelkezik elektromágnessel is, melynek segítségével a pályán elhelyezett fémkorongokat fel tudja emelni, el tudja szállítani egy másik helyre és ott le tudja tenni őket.
A jármű többféle színtéren, úgynevezett játszótéren is elhelyezhető.
- elindítható
- megállítható
- újrakezdhető - a robot a kiindulási helyzetébe kerül
- felülnézet
- háromdimenziós nézet
- olyan nézet, mintha mi magunk ülnénk a járműben és előre néznénk
- irány
- fordulás
- előre néző szem
- lefelé néző szem
- pozíció
- pozíciószög
- ütköző
- távolság
Útvonalkövetés valós robotok segítségével
Korszerű raktárakban, összeszerelő üzemekben sok esetben már robotok szállítják az árut, alkatrészeket egyik helyről a másikra.
A robotoknak, hogy milyen útvonalat kell bejárniuk jelezhetik a padlóra festett vonalak, de más megoldások is léteznek.
Vonalkövető robot felépítése:
- mozgáshoz szükség van kerekekre és azokat meghajtó motorokra
- érzékelők - színérzékelő, fényérzékelő szenzor
- kamera
- robot "agya"
Pálya:
Viágos felületen sötét, sötét felülten világos csíkot érdemes elhelyezni.